NOVA DAY 2025:
Persuasive Tech & Human Behaviour
Datum: 2:a oktober 2025
Tid: Kl 13:00-17:00 med mingel 17:00-22:00
Var: Södra Teatern, Mosebacke i Stockholm

Varmt välkommen på NOVA Day 2025 - Persuasive Tech & Human Behaviour på Södra Teatern i centrala Stockholm. Detta är NOVA Consulting Groups årliga halvdagskonferens där vi för tredje året i rad samlar spännande talare, forskare, och entreprenörer som delar med sig av insikter, information och inspiration.
Våra liv idag är till allt större del styrd av teknologier som påverkar våra val, intressen och preferenser. AI blir alltmer integrerat i vår vardag, både i våra arbetsliv och privatliv. Bakom all denna teknologi finns forskning och insikter om vårt beteende och det blir alltmer viktigt att förstå hur samspelet mellan människor och teknik påverkar oss.
På scenen kommer experter som Nathalie Nahai, Konrad Bergström, Nic Staeger, Patrik Stoopendahl, Malin Bergström och Tobias Brandt bjuda på sina insikter och erfarenheter. De kommer ta med dig på en resa som är formad av teknik och mänsklighet, framgång och bakslag, framtid och dåtid.
Efter dagens föreläsningar välkomnar vi dig till mingel med mat, dryck och musik i Södra Teaterns balsal Kristallen och restaurangen Etablissemanget.
Varmt välkommen på NOVA Day 2025!
Våra talare

Nathalie Nahai
Författare, beteendevetare och föreläsare
Nathalie Nahai är en expert inom psykologi och teknik som använder sin bakgrund inom mänskligt beteende, webbdesign och konst för att förstå de utmaningar vi står inför idag. Hennes internationella bästsäljare Webs of Influence har blivit en viktig resurs för affärsledare och universitet och är översatt till 7 språk. Nathalie arbetar med kunder som Google, Accenture och Unilever och är en populär talare och konsult för Fortune 500-företag. Hon har föreläst på institutioner som Cambridge, UCL och Harvard och har även presenterat på SXSW och Web Summit. Nathalie hjälper företag att förstå och anpassa sig till förändringar i konsumentbeteende, AI och automation, och erbjuder strategier för att skapa resonant kommunikation, hållbara varumärken och engagerande kundupplevelser. Hennes workshops och föreläsningar ger konkreta verktyg för att navigera osäkerhet och driva framgång.
Nathalie föreläser på engelska.

Konrad Bergström
Entreprenör, grundare av bl.a. Zound Industries och X Shore
Entreprenör, grundare av bl.a. Zound Industries och X ShoreKonrad Bergström är en framstående entreprenör och innovatör bakom framgångsrika svenska start-ups som X Shore och Zound Industries (nu Marshall Group). Hans företag har blivit globalt erkända, där Zound Industries belönades som Årets Supergasell 2013. Bergström har fått Kungens Medalj för sin entreprenöriella erfarenhet och har varit en drivande kraft för att stärka Stockholms position som Europas "Silicon Valley." Han är också en unicorn-grundare och har lett Zound Industries till en värdering på över 1 miljard dollar. I dag driver han hållbarhetsinitiativ som styrelseordförande för Soeder och Ógin, där han skapar långsiktigt värde för både miljön och konsumenterna.

Patrik Stoopendahl, Nic Staeger och Malin Sundström
Forskare och experter på e-handel och den digitala kundresan
Patrik Stoopendahl, Nic Staeger och Malin Sundström släpper hösten 2025 boken ”Smarta Kunddjävlar”, en banbrytande guide som tar ett unikt grepp om framtidens handel, med fokus på kundens perspektiv. Med en kombination av vetenskapliga insikter, unika analyser och nya modeller, och en gedigen erfarenhet av att utveckla och skala e-handel, blir boken en spännande sparringpartner för alla som vill tänka nytt och skapa värde för både företag och konsumenter – nu och framöver.
Under deras föreläsning på NOVA Day får du följa du med på en resa från detaljerad dataanalys till stora strategiska frågor, alltid i sällskap med insikter om den smarta, men djävulskt krävande, kunden och deras väg genom handelsresan.
Patrik Stoopendahl är forskare, strategikonsult och författare, verksam vid Ekonomihögskolan i Lund och Handelshögskolan i Stockholm. Han har ägnat sin karriär åt att förklara hur konsumentbeteenden formar framgångsrik försäljning och marknadsföring.
Nic Staeger är e-handelsexpert, CCO, författare och poddprogramledare. Han har drivit tillväxt för flera framstående e-handelsföretag och är en av Sveriges mest respekterade experter inom e-handel.
Malin Sundström är professor och expert på handel, författare och konsult, verksam vid Högskolan Väst. Hon har analyserat handelns digitala transformation i över 20 år och har skrivit flera verk som varit avgörande för vår förståelse av konsumtion och handel.

Tobias Brandt
Medgrundare av Singular Studios
Tobias Brandt har över 20 års erfarenhet inom strategisk positionering, varumärkesbyggande, corporate branding och strategisk design för en rad B2B- och B2C-varumärken. Han har erfarenhet från bland annat Minecraft, Volvo Group, AFRY, Electrolux och EasyPark. Innan han grundade Singular Studios som en del av NOVA Consulting Group, var Tobias Head of Strategy på varumärkesbyrån GROW i Publicis Group. Iag är han en av NOVA:s principal advisors inom varumärkesstrategi, branding och mycket mer, och är även ansvarig för kursen Varumärkespositionering och Strategi på Berghs.