NOVA checkar in på BWH Hotels

Publisert Sist oppdatert

NOVA-byrån Pineberry blir BWH Hotels nya strategiska partner för all digital marknadsföring i Sverige, Norge och Danmark. I samarbetet ingår allt från långsiktigt varumärkesbyggande kommunikation till operativa insatser för att maximera effekten av hotellgruppens marknadsföring i digitala kanaler. Tillsammans formar nu bolagen ett långsiktigt strategiskt partnerskap.

I BWH Hotels ingår Best Western Hotels & Resorts, WorldHotels och Aiden by Best Western. Pineberry är en del av NOVA som är en av Nordens ledande digitala byrågrupper.

Sara Hallslund, Marketing Manager BWH, och Niklas Pålblad, Key Account Manager Pineberry

– Vi valde Pineberry som partner för vår digitala kommunikation efter en pitchprocess med en lång rad olika byråer. Innan upphandlingen hade vi hört att de hade gott rykte och vi visste också att de är duktiga på att sätta sig in i och förstå kundernas behov. Dessutom har de erfarenhet och god förståelse för franchise-kedjor och vårt koncept, där vi samtidigt jobbar både för våra olika hotell och deras gäster, säger Sara Hallsund, marknadschef för BWH Hotels i Skandinavien.

Tre marknader 

I det långsiktiga partnerskapet ryms både taktisk och strategisk kommunikation i digitala och sociala kanaler för alla de tre skandinaviska länderna. Till en början främst för BWH Hotels tre olika hotellgrupper och inom en snar framtid gruppens nya varumärke Aiden. Efter hand ska också de lokala hotellen runt om i Skandinavien kunna kopplas på. – Tillsammans startar vi nu arbetet med att stärka BWH Hotels position på den skandinaviska marknaden. Vi ska hjälpa dem att maximera värdet på allt de investerar i digitala och sociala kanaler. Från övergripande varumärkesbyggande kommunikation till att få gäster att bo på något av de många olika hotellen i gruppen, säger Niklas Pålblad, kundansvarig för BWH Hotels på Pineberry.

Entreprenörer och familjer

I hotellgruppen ingår nu närmare 200 hotell runt om i Skandinavien, från Kiruna och Narvik i norr till södra Jylland och Trelleborg i söder. Hotellen har en personlig prägel och inget hotell är det andra likt eftersom de drivs av olika entreprenörer och familjer.

För mer information, kontakta gärna:

Sara Hallsund, marknadschef, BWH Hotels i Skandinavien, 073-378 01 36,

sara.hallsund@bwhhotelgroup.se

Niklas Pålblad, kundansvarig, Pineberry, 070-422 92 27, niklas.palblad@pineberry.com

Michael Jäderlind, vd, NOVA Consulting Group i Sverige, 070-849 21 19,

michael.jaderlind@novacg.se